02.06.2012 Lina Von Schedvin selected by the FIA Women in Motorsport Commission

01-06-2012 Lina  

The FIA Women in Motorsport Commission took the opportunity presented by the Official Test-Days for the CIK-FIA U18 World Championship and the Academy Trophy to select the female driver to represent the Commission in the Academy Trophy this year.

At the end of two days of physical tests, interviews with members of the jury (co-chaired by Banu Baseren, Coordinator of the FIA Women in Motorsport Commission, and Cathy Muller, Member of the Commission and European Karting Champion in 1979) and of course runs on the Friuli Venezia track, it was Lina Von Schedvin, from Sweden, who took the award of 5,000 euros to participate in the CIK-FIA Academy Trophy.

“Naturally I am extremely happy,” smiled the 14-year-old from Mellbystrand, a small village in Southern Sweden. “I knew I had done my very best, but several other participants were also very fast and the jury said that it really was tight. I can’t wait to compete for the CIK-FIA Academy Trophy, and to show that I really deserve the confidence placed in me. I know it’s a fantastic opportunity for me and my career. So my aim is to beat as many boys as possible!”

Lina is now dreaming of following in the footsteps of those other female drivers who have reached the highest level in karting, like Cathy Muller of course, and also Suzy Raganelli (World Champion in 1966), and the sorely missed Lotta Hellberg or, more recently, Beitske Visser from the Netherlands.

Find the pictures in the Media area.

Lina Von Schedvin sélectionnée par la Commission Femmes dans le Sport Automobile de la FIA

La Commission Femmes dans le Sport Automobile de la FIA a profité des Journées de Tests officielles du Championnat du Monde M18 et du Trophée Académie de la CIK-FIA pour organiser la sélection de la pilote féminine qui représentera la Commission dans le Trophée Académie cette année.

Au terme de deux journées composées de tests physiques, d’entretiens avec les membres du jury (co-présidé par Banu Baseren, coordinatrice de la Commission Femmes dans le Sport Automobile de la FIA, et Cathy Muller, Membre de la Commission et championne d’Europe de Karting en 1979) et bien sûr de roulage sur la piste Friuli Venezia, c’est la Suédoise Lina Von Schedvin qui a remporté la prime de 5.000 euros pour participer au Trophée Académie de la CIK-FIA.

« Je suis évidemment super contente », souriait la jeune demoiselle de 14 ans, originaire de Mellbystrand, un petit village au sud de la Suède. « Je savais que j’avais donné le meilleur de moi-même, mais plusieurs autres participantes étaient aussi très rapides et le jury a dit que ça a vraiment été très serré. Je suis impatiente de pouvoir disputer le Trophée Académie de la CIK-FIA et je ferai le maximum pour démontrer que je mérite la confiance placée en moi. Je sais que c’est une fantastique opportunité pour ma carrière. Mon but est donc de battre autant de garçons que possible ! »

Lina rêve désormais de marcher sur les traces de Pilotes féminines ayant su se faire une place au top niveau du karting à l’image de Cathy Muller, bien sûr, mais aussi de Suzy Raganelli (Championne du Monde en 1966), de la regrettée Lotta Hellberg ou, plus récemment, de la Néerlandaise Beitske Visser.

Official Supplier

HomeCikFia

Official Promoter

Factory Tour

HomeVideo

Social

HomeFacebook HomeTwitter HomeYouTube HomeIstogram